Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΕΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΟ;;


Όπως αποκαλύπτει το «Χαμόγελο του Παιδιού», αυξάνονται κατακόρυφα οι κρούσεις από γονείς που βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο, οι καταγγελίες για κακοποίηση και παραμέληση παιδιών αλλά και τα αιτήματα φιλοξενίας. Στην εθνική τηλεφωνική γραμμή SOS για τα παιδιά 1056, οι κλήσεις από οικογένειες με οικονομική δυστοκία αυξήθηκαν κατά 59% το α' εξάμηνο του 2012 (5.023) σε σύγκριση με το α' εξάμηνο του 2011 (2.063). Αντίστοιχα αυξήθηκαν οι κλήσεις για παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο (κακοποίηση, παραμέληση κ.ά.) κατά 22%, τα αιτήματα για στήριξη σε θέματα υγείας κατά 50% και φιλοξενίας παιδιών κατά 60%. «Ολοένα και περισσότεροι γονείς ζητούν στήριξη επειδή αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα. Είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να ταΐσουν τα παιδιά τους, γονείς ανασφάλιστοι με παιδιά που χρειάζονται υγειονομική περίθαλψη ή γονείς με άριστους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τις σπουδές τους», σημειώνει ο πρόεδρος ΔΣ του «Χαμόγελου» Κώστας Γιαννόπουλος και προσθέτει: «Δεν εγκαταλείπουν τα παιδιά τους, αλλά ζητούν βοήθεια. Εμείς τους παρέχουμε ολοκληρωμένη στήριξη ώστε να ζουν αξιοπρεπώς». Την ίδια στιγμή, το «Χαμόγελο» διαπιστώνει ότι αυξάνονται οι καταγγελίες για περιστατικά παραμέλησης ή κακοποίησης (σωματικής, σεξουαλικής, ψυχολογικής βίας) λόγω ναρκωτικών, αλκοολισμού και διαταραχών της ψυχικής υγείας. «Η παρατεταμένη οικονομική κρίση οδηγεί πολλούς ανθρώπους, εκτός από την αυτοκτονία, στην τοξικομανία και στον αλκοολισμό και εν συνεχεία στην κακοποίηση ή παραμέληση των παιδιών τους», εξηγεί ο κ. Γιαννόπουλος. «Το ''Χαμόγελο'' λόγω έλλειψης χώρων έχει αρνηθεί τη φιλοξενία σε 231 παιδιά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και συνολικά σε 1.278 παιδιά από το 2002 έως σήμερα», παρατηρεί ο επικεφαλής της οργάνωσης. Αυτή την εποχή το «Χαμόγελο» ετοιμάζεται να λειτουργήσει δύο νέα σπίτια για 60 παιδιά στο Αίγιο και το Αγρίνιο και ζητά τη βοήθεια όλων για τη στελέχωσή τους. Οσοι ενδιαφέρονται να στηρίξουν τη λειτουργία τους μπορούν να στέλνουν μήνυμα στο 54020 γράφοντας τη λέξη «ΧΑΜΟΓΕΛΟ» ή «XAMOGELO» (2,46 ευρώ ανά μήνυμα) ή να παίρνουν τηλέφωνο από σταθερό και κινητό στο 14545 (2,28 ευρώ από σταθερό και 2,46 ευρώ από κινητό). ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ «ΧΑΜΟΓΕΛΟ» «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα βρισκόταν κάποιος άγνωστος, που δεν του είμαι και τίποτα, να με αγκαλιάσει και να μου προσφέρει φαγητό, στέγη, ρούχα. Πράγματα που μπορεί να φαίνονται απλά, αλλά δεν είναι»... Ο 19χρονος Αλέξανδρος είναι ένα από τα 284 παιδιά που μεγαλώνουν στα 11 σπίτια του «Χαμόγελου του Παιδιού». Καθώς μιλά μπροστά στις κάμερες για την προσωπική του εμπειρία, η φωνή του σπάει. «Στο Χαμόγελο ένιωσα ασφάλεια, ζεστασιά. Εχω κάνει μια νέα αρχή. Εχω οικογένεια. Ανθρώπους που είναι πάντα δίπλα μου και θα με συμβουλέψουν, θα τρέξουν για μένα. Είναι τουλάχιστον δίκαιο να έχουν αυτή την ευκαιρία κι άλλα παιδιά που κινδυνεύουν». Αισθάνεται αδέλφια του τα 43 παιδιά με τα οποία μεγαλώνει στο ίδιο σπίτι. Σαν μεγαλύτερος τα συμβουλεύει να κοιτούν μπροστά και να κρατούν ψηλά το κεφάλι. Θέλει να σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων. «Ευελπιστώ να πετύχω τα όνειρά μου, να κάνω μια δική μου οικογένεια και να μην επαναλάβω τα λάθη που έκαναν οι δικοί μου. Θέλω να είμαι πολύ σίγουρος πριν κάνω αυτό το βήμα, διότι είναι ευθύνη να είσαι γονιός. Ολα τα παιδιά έχουν ονόματα, χαμόγελα κι ελπίδες». Δίπλα του κάθεται η 18χρονη Ελλη, που μένει εδώ και τρία χρόνια σε ένα από τα σπίτια του «Χαμόγελου» κι ετοιμάζεται τώρα να ξεκινήσει τη φοιτητική της ζωή. «Εχω αλλάξει, έχω ηρεμήσει, βλέπω αλλιώς τη ζωή. Είμαι πολύ τυχερή, επειδή έχω ανθρώπους που είναι πάντα δίπλα μου και με στηρίζουν. Στο ''Χαμόγελο'' ένιωσα αγάπη, ζεστασιά, φροντίδα, προστασία. Οταν άκουσα για τα δύο νέα σπίτια χάρηκα πολύ, επειδή σκέφτηκα πως κι άλλα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου