Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΛΗΡΙΣΤΕΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΕΜΠΕΙΡΑ ΣΤΕΛΕΧΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.

Στο μικροσκόπιο των αρμόδιων αρχών έχει μπει το ασφαλιστικό καθεστώς των ένστολων με πρωταρχικό στόχο, όπως αποκάλυψε χθες η «Α» την ένταξη τόσο των στρατιωτικών όσο και εκείνων που προέρχονται από τα σώματα ασφαλείας στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Οι επικεφαλής των τεσσάρων υπουργείων που σχετίζονται με το θέμα -Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Εργασίας- έχουν δώσει εντολή να υπάρξει διακριτικός χειρισμός του ζητήματος της υπαγωγής των ένστολων στα βαρέα και ανθυγιεινά, καθώς πρόκειται για μια επαγγελματική τάξη με την οποία δεν επιθυμούν τη σύγκρουση. Επίσης, το τελευταίο πράγμα που θέλουν αυτή τη στιγμή είναι να πυροδοτηθεί ένα νέο κύμα φυγής από το Δημόσιο που θα προκαλούσε σοβαρούς κλυδωνισμούς στα ασφαλιστικά ταμεία των ένστολων. Πάντως, από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα καταγράφεται μεγάλη αύξηση των αιτήσεων συνταξιοδότησης, αφού οι ένστολοι οι οποίοι μέχρι στιγμής δεν είχαν θιγεί φοβούνταν τις επικείμενες παρεμβάσεις. Οι αρμόδιοι υπουργοί δεν παίρνουν δημοσίως θέση, αλλά παρασκηνιακά εμφανίζονται να είναι χωρισμένοι σε δύο στρατόπεδα με τους υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας να τίθενται σαφώς υπέρ της αλλαγής του καθεστώτος των ένστολων και τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη να ζητούν ήπιες παρεμβάσεις. Η πρόταση που συζητείται είναι οι ένστολοι να ενταχθούν στη νέα λίστα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, που θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούλιο του 2011.

Οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν τους παλαιούς ασφαλισμένους, αλλά θα αγγίξουν όσους ασφαλιστούν για πρώτη φορά από το 2011 ή θα πιάσουν τους νέους ασφαλισμένους, δηλαδή όσους έχουν ασφαλισθεί από το 1993 και μετά. Με το νέο καθεστώς θα απαιτείται οι ένστολοι ή να έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια υπηρεσίας και να συνταξιοδοτούνται χωρίς όριο ηλικίας ή να παίρνουν σύνταξη στα 55 τους χρόνια ανεξαρτήτως χρόνων υπηρεσίας.

Οι ασφαλισμένοι μετά το 1993 που απασχολούνται στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και έχουν 15 συντάξιμα χρόνια, από τα οποία τα 3/4 να έχουν πραγματοποιηθεί στα ΒΑΕ, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στην ηλικία των 60 ετών. Ασφαλισμένοι που απασχολούνται σε ΥΠΕΡΒΑΡΕΑ επαγγέλματα και έχουν 15 συντάξιμα χρόνια από τα οποία τα 3/4 να έχουν πραγματοποιηθεί στα Υ/ΒΑΕ μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στην ηλικία 55 ετών.

Οι ασφαλισμένοι των παραπάνω κατηγοριών μπορούν να αποχωρήσουν με τη συμπλήρωση του 50ού έτους της ηλικίας τους με μειωμένη σύνταξη κατά 1/200 για κάθε μήνα που λείπει από τη συμπλήρωση του απαιτουμένου ορίου ηλικίας και μέχρι 60 το πολύ μήνες.

Οι ασφαλισμένοι στα ΒΑΕ ή Υ/ΒΑΕ ακολουθούν το όριο ηλικίας που ισχύει κατά τη συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου, εκ του οποίου τα 4/5 να έχουν διανυθεί σε εργασίες που καλύπτονται από τον ΚΒΑΕ και να έχουν πραγματοποιηθεί 1.000 ημερομίσθια στα ΒΑΕ ή Υ/ΒΑΕ την τελευταία δεκαετία πριν από τη συμπλήρωση του απαιτούμενου ορίου ηλικίας.

Δεν ισχύουν τα μειωμένα όρια ηλικίας στην περίπτωση που γίνει χρήση του δικαιώματος αναστολής καταβολής σύνταξης.

ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ. ΦΕΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΥΜΕΝΟΝΤΑΝ ΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ.

ΔΕΝ ΤΡΕΦΑΜΕ την ψευδαίσθηση ότι θα ήταν αποδοτική η φετινή τουριστική περίοδος. Και είναι γνωστοί και συγκεκριμένοι οι λόγοι για τους οποίους δεν προβλεπόταν η πολυπόθητη ανάκαμψη. Από τη στιγμή που η οικονομική κρίση εξακολουθεί να πλήττει όλες τις οικονομίες, λογικό είναι να συρρικνώνεται διεθνώς η τουριστική κίνηση και φυσικό είναι να πληρώνει και η χώρα μας το κόστος αυτής της πραγματικότητας.


ΣΥΝΟΛΙΚΑ υπολογίζεται ότι το φετινό καλοκαίρι θα καταγραφεί μία μείωση της τάξης του 10% στην τουριστική κίνηση. Και δεν είναι ασφαλώς τυχαίο ότι χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία απ’ όπου προέρχεται παραδοσιακά κάθε χρόνο ένα σημαντικό μέρος των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα, φέτος εμφανίζουν αισθητά μειωμένη κίνηση. Δυστυχώς, πέρα από τη διεθνή οικονομική δυσπραγία, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους δεν είμαστε τελευταία τόσο ελκυστικός προορισμός όσο ήμασταν άλλοτε.

ΕΙΝΑΙ πολύμηνες και σκληρές οι επιθέσεις που έχουμε δεχτεί ως χώρα. Γι’ αυτό και είναι φυσικό να έχουν επηρεαστεί αρνητικά κάποιοι από τους ενδιαφερόμενους να περάσουν εδώ τις διακοπές τους. Αλλά δεν είναι μόνο τα όσα απαξιωτικά γράφτηκαν και υποστηρίχθηκαν σε βάρος μας. Είναι και η εικόνα που οι ίδιοι δίνουμε στο εξωτερικό και τα όσα οι ξένοι φοβούνται ότι θα συναντήσουν.

ΔΕΚΑΔΕΣ χιλιάδες ακυρώσεις προγραμματισμένων αφίξεων υπήρξε το αποτέλεσμα των επεισοδίων της 5ης Μαΐου και των τριών νεκρών της μέρας εκείνης. Οπως επίσης βλαπτικά για την εικόνα της χώρας μας ήταν και τα όσα υπέστησαν οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου από τους διαδηλωτές που επί ώρες τους καταταλαιπώρησαν στον Πειραιά.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ τα όλα αυτά, προσθέστε και τις διαχρονικές αδυναμίες μας στον τουριστικό τομέα, τις οποίες κάθε χρόνο συνομολογούμε αλλά ποτέ δεν θεραπεύουμε, και θα γίνει απόλυτα κατανοητή η δύσκολη θέση στην οποία θα βρεθεί φέτος το καλοκαίρι η θεωρούμενη ως «βαριά βιομηχανία» μας. Αλλά και του χρόνου, αν δεν βάλουμε μυαλό.

ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΟΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΜΑΣ

Είναι γνωστή φυσικά η οργή που επικρατεί στις χώρες της Βορείου Ευρώπης σχετικά με την κρίση που έχει προκαλέσει στην ευρωζώνη το δημοσιονομικό χάος της Ελλάδας. Αυτό όμως που είναι λιγότερο γνωστό είναι τα εξ ίσου αρνητικά σχόλια και εκτιμήσεις για την Ελλάδα που κυριαρχούν στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Εκεί η έμφαση είναι κυρίως στην προνομιακή μεταχείριση την οποία έχει η Ελλάδα από τους διεθνείς οργανισμούς και ιδιαίτερα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Ενώ λοιπόν στην Ελλάδα πολλοί θεωρούν το ΔΝΤ ως μια «χούντα» που μας πίνει το αίμα, στον αναπτυσσόμενο κόσμο εικόνα είναι ακριβώς αντίστροφη: Εκεί η Ελλάδα θεωρείται ως μια βδέλλα που απορροφά τεράστιους πόρους από το διεθνή οργανισμό-με κίνδυνο ότι αν ξεσπάσει μια κρίση αύριο στον αναπτυσσόμενο κόσμο ο οργανισμός δεν θα έχει πόρους να την αντιμετωπίσει. Αυτό υποστηρίζει στην συνέντευξη για το newstime.gr ο γνωστός Ινδός οικονομικός δημοσιογράφος Σουαμανάθαν Ανκλεσάρια Αϊγιάρ (Swaminathan Anklesaria Aiyar). Ο κ. Αιγιαρ είναι οικονομικός αρθογράφος των Τάιμς της Ινδίας και για πολλά έτη υπήρξε ανταποκριτής του αγγλικού περιοδικού Economist στην Ινδία.


Ε) Έχετε επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η βοήθεια που παρέχει το ΔΝΤ στην Ελλάδα αποτελεί «σκάνδαλο» για την ιστορία και την παράδοση του διεθνούς αυτού οργανισμού. Γιατί;


Σ) Κατ αρχάς το ΔΝΤ δεν έχει απολύτως κανένα ρόλο να αναμειγνύεται στα οικονομικά της Ελλάδας. Το ΔΝΤ δημιουργήθηκε για να ασχολείται με προβλήματα ισοζυγίου πληρωμών. Η Ελλάδα –και ορισμένες άλλες χώρες της Ευρωζώνης όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία --έχουν κυρίως δημοσιονομικά πρόβλημα όχι προβλήματα εμπορικού ισοζυγίου. Κατά την διάρκεια της πρόσφατης κρίσης όλες οι κυβερνήσεις διεύρυναν τα δημοσιονομικά τους ελλείμματα προκειμένου να υπάρξει αναθέρμανση της οικονομίας. Όμως σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης τα μέτρα αναθέρμανσης δεν απέφεραν οικονομική ανάπτυξη με αποτέλεσμα τα σημερινά προβλήματα. Το ΔΝΤ δημιουργήθηκε-όπως το λέει και το όνομα του-ως μια νομισματική αρχή και η Ελλάδα δεν έχει νομισματικά προβλήματα, στο βαθμό που παρέδωσε την νομισματική της εξουσία στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.


Ε) Ποιός λοιπόν θα έπρεπε να ασχολείται με το ελληνικό πρόβλημα;


Σ) Αποκλειστικά και μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα αποτελεί ένα εσωτερικό ευρωπαϊκό πρόβλημα το οποίο θα έπρεπε να το λύσει η Ευρώπη. Δεν θα έπρεπε να το φορτωθεί ο υπόλοιπος κόσμος όπως γίνεται σήμερα μέσω του ΔΝΤ!


Ε) Τι εννοείτε;


Σ) H ανησυχία που είναι διάχυτη στον αναπτυσσόμενο κόσμο είναι ότι το τεράστιο αυτό πακέτο βοήθειας που δίνει το ΔΝΤ στην Ελλάδα απογυμνώνει τον διεθνή οργανισμό από τους απαιτούμενους πόρους τους οποίους θα χρειασθεί αν υπάρξει καμία κρίση στο αναπτυσσόμενο κόσμο. Οι χώρες του G-20 αύξησαν την συνεισφορά τους στο ΔΝΤ μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση του Σεπτεμβρίου του 2008.Πολλές αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία συνέβαλλαν πιστεύοντας ότι αυτά τα κεφάλαια θα χρειαστούν σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κρίση στο μέλλον. Κανένα δεν διανοήθηκε ότι αυτά τα κεφάλαια θα χρησιμοποιούντο για να σωθεί μια σχετικά πλούσια χώρα της ευρωζώνης όπως η Ελλάδα! Και αυτό φυσικά προκαλεί οργή. Είναι σκανδαλώδες ότι οι πόροι του ΔΝΤ στους οποίους συνεισέφεραν και φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες χρησιμοποιούνται για να δοθεί προνομιακή μεταχείριση σε μια πλούσια Ευρωπαϊκή χώρα όπως η Ελλάδα!»


Ε) Που αποδίδετε αυτή την «προνομιακή» όπως την αποκαλείτε μεταχείριση;


Σ) Στο γεγονός ότι οι Ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στο ΔΝΤ.


E) Πως νομίζετε ότι πρέπει να αντιδράσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες σε αυτή την κατάσταση;


Σ) Οι φτωχές χώρες φοβούνται να τα βάλουν με την Ευρώπη. Όμως πιστεύω ότι η Ινδία π.χ. θα μπορούσε να εκφράσει σοβαρές τεχνικές αντιρρήσεις στην ανάμειξη του ΔΝΤ στην Ελλάδα. Το καταστατικό του ΔΝΤ αναφέρει ρητά ότι ο οργανισμός ιδρύθηκε για να παρέχει δάνεια μόνο για προβλήματα ισοζυγίου πληρωμών. Και η Ελλάδα έχει δημοσιονομικό πρόβλημα όχι πρόβλημα ισοζυγίου πληρωμών. Φυσικά υπάρχουν αρκετοί οικονομολόγοι που υποστηρίζουν ότι τα δυο αυτά προβλήματα είναι αλληλένδετα. Αυτό μπορεί να ισχύει όμως ο διαχωρισμός μεταξύ των δυο ήταν στη βάση της δημιουργίας του ΔΝΤ-όπως φαίνεται από το καταστατικό της οργάνωσης. Οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρκετά χρήματα για να σώσουν ένα μέλος του κλαμπ τους δεν χρειάζεται να κάνουν επιδρομή στους περιορισμένους πόρους του ΔΝΤ».