Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2010

«Βέτο» στο ΝΑΤΟ ετοιμάζει η Ελλάδα!

ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ «ΒΕΤΟ» για το σύνολο της νέας δομής του ΝΑΤΟ είναι έτοιμη να τραβήξει η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας αν η Συμμαχία κινηθεί, όπως διαφαίνεται, στον ρυθμό της Άγκυρας και εμμείνει στο σχέδιό της για εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου διοικητή στο συμμαχικό Αεροπορικό Κέντρο της Λάρισας. Η διαδικασία για την ακύρωση της κατ΄ αρχήν συμφωνίας που είχε κάνει σε υπηρεσιακό επίπεδο η κυβέρνηση της Ν.Δ. τον περασμένο Μάιο και προέβλεπε την εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου πτεράρχου, βρίσκεται σε λεπτή φάση συζητήσεων με το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ.

Επί της ουσίας η νέα ηγεσία του υπουργείου Άμυνας εξήγησε ότι μια ρύθμιση για την κατανομή διοικητικών θέσεων «που συνιστούν και επίδειξη σημαίας των κρατών-μελών» δεν μπορεί να είναι ετεροβαρής, ούτε να δημιουργεί προβλήματα στο Αιγαίο και στην ευρύτερη περιοχή, όπως αυτή του περασμένου Μαΐου. Αυτό συνέβαινε από το ότι Ελλάδα και Τουρκία θα εναλλάσσονταν στη διοίκηση ενός αεροπορικού κέντρου επί ελληνικού εδάφους (Λάρισα), ενώ στο υπερκείμενο αεροπορικό Στρατηγείο της Σμύρνης ο διοικητής είναι Αμερικανός και για τη θέση του επιτελάρχη προβλεπόταν εναλλαγή.
Η ελληνική πλευρά έχει ξεκαθαρίσει προς κάθε πλευρά της Συμμαχίας και στην Ουάσιγκτον ότι η εντύπωση που άφησε να συντηρείται η προηγούμενη κυβέρνηση περί δήθεν ελληνικής συμφωνίας δεν αποτελεί θέση της χώρας, ούτε έχει καταχωριστεί στα πρακτικά αφού έγινε στο πλαίσιο συζήτησης των αρχηγών Γενικών Επιτελείων.


Μήνυμα μέσω Βουλής
Καθώς η Αθήνα βλέπει ότι όχι μόνο η Άγκυρα αλλά και άλλοι σύμμαχοι επιχειρούν να οχυρωθούν πίσω από τη συζήτηση του περασμένου Μαΐου, έσπευσε τις προάλλες να διαμηνύσει- με απάντηση του υπουργού Άμυνας κ. Ε. Βενιζέλου, σε γραπτή ερώτηση στη Βουλή- ότι η ελληνική πλευρά θα εξαντλήσει τα θεσμικά της περιθώρια: «Όλες οι αποφάσεις που αφορούν τη νέα δομή του ΝΑΤΟ λαμβάνονται με ομοφωνία και υπάρχει η δυνατότητα αντίδρασης (ακόμα και με τη χρήση του δικαιώματος της αρνησικυρίας) στην περίπτωση κατά την οποία δεν ικανοποιούνται οι εθνικές θέσεις», ανέφερε ο κ. Βενιζέλος σε γραπτή απάντησή του στον κ. Κ. Αϊβαλιώτη που έγινε «φύλλο και φτερό» από τις ξένες παρεμβάσεις στην Αθήνα. Η σαφής προειδοποίηση μέσω της γραπτής απάντησης που έδωσε ο υπουργός ήρθε ως συνέχεια ανάλογων παρεμβάσεων που έχουν κάνει οι κ.κ. Βενιζέλος και Μπεγλίτης σε διάφορα επίπεδα εν όψει της Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ που θα γίνει στις 4 και 5 Φεβρουαρίου στην Κωνσταντινούπολη. Το υπουργείο Άμυνας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, προωθεί λύση με Έλληνα διοικητή σταθερά στη Λάρισα και στη θέση του Νο2 είτε μονίμως Αμερικανό είτε έναν εναλλασσόμενο Βούλγαρο ή Ρουμάνο. Στο δε Στρατηγείο της Σμύρνης διεκδικεί κάτω από τον υπάρχοντα Αμερικανό διοικητή δύο υψηλές θέσεις, η μία εκ των οποίων είναι του επικεφαλής των επιχειρήσεων.


TA NEA

Ο ναύαρχος Λυμπέρης από την Κατερίνη :"Κρυμμένη η τότε πολιτική ηγεσία της Ελλάδας στην κρίση των Ιμίων".

Στην Κατερίνη μίλησε απόψε ο ναύαρχος ε.α και επίτιμος ΑΓΕΕΘΑ Χρήστος Λυμπέρης, καλεσμένος της σχολής γονέων Κατερίνης, με θέμα : "Χειρισμοί κρίσεων - ΊΜΙΑ 14 χρόνια μετά..."

Ο ναύαρχος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων με γλαφυρό τρόπο στην κρίση της 30ης Ιανουαρίου του 1996, όταν η ανυπαρξία της τότε πολιτικής ηγεσίας επέτρεψε τους Τούρκους να κάνουν επέμβαση και να καταλάβουν ελληνικό έδαφος, καθιστώντας από τότε τα Ίμια γκρίζα ζώνη. "Η τότε πολιτική ηγεσία ήταν κρυμμένη και...

διαπραγματεύονταν με τους Αμερικάνους" είπε ο ναύαρχος, "ενώ οι ένοπλες δυνάμεις περίμεναν εντολές για να χτυπήσουν τους Τούρκους και είχαν τη δυνατότητα τότε να καταφέρουν ισχυρότατο πλήγμα στον εχθρό".

Άλλα οι πολιτικοί της τότε κυβέρνησης δεν ήθελαν με τίποτα να επέλθει σύγκρουση, αφού ο τότε υπουργός εξωτερικών έλεγε ότι τη σημαία που υπέστειλαν οι Τούρκοι από τα Ίμια θα πούμε ότι την πήρε ο αέρας και αργότερα ο τότε πρωθυπουργός Σημίτης βγήκε να ευχαριστήσει τους Αμερικάνους από το βήμα της ελληνικής βουλής για τη βραδιά της ντροπής. "Κανένας από την κυβέρνηση δεν εμφανίσθηκε στο πεντάγωνο κατά τη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων με τους Τούρκους, ενώ μάταια οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις περίμεναν εντολές" τόνισε ο ναύαρχος.

Πηγή Λευτεριά.

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2010

Αδικία:

''Καλλικράτης'', ''Καποδίστριας'', ονομασίες δηλαδή γιά αυτοδιοίκηση-διοικητικό σύστημα Ελλάδας και όλοι...βρίζουν. Σε τι φταίνε ο Καλλικράτης και ο Καποδίστριας, οι οποίοι πρόσφεραν στην Ελλάδα; Γιατί δεν ονόμαζαν, ας πούμε, ''Παπανδρέου'', ''Καραμανλής'', ''Μητσοτάκης'', ''Σημίτης'' γιά να βρίζει ο λαός αυτούς;

ΣΑΜΑΡΑΣ:"Έσχατη άμυνα των Ελλήνων το Έθνος και ο Πατριωτισμός-Όσοι τα αποδομούν,θα αποτύχουν"! Ακόμα μια ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ στη ομιλία του στην ΟΝΝΕΔ:

Έγινε προσπάθεια να απαξιωθεί η ιδέα της Πατρίδας. Το Σύνταγμά μας, λέει ρητά: «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα». Και στο ακροτελεύτιο άρθρο του, αναφέρει επίσης ρητά: «Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων…». Κι ενώ ο Λαός και το Έθνος αναφέρονται ως πηγή εξουσίας στο Σύνταγμά μας, κι ενώ ο Πατριωτισμός αναφέρεται ως η έσχατη άμυνα για τη Δημοκρατία μας, κάποιοι προσπαθούν να «απαγορεύσουν» την έννοια του Έθνους να μετατρέψουν το Λαό σε «πληθυσμό» χωρίς ταυτότητα και να «αποδομήσουν» τον Πατριωτισμό!

Τους προειδοποιούμε ότι θα αποτύχουν. Κι όσο προσπαθούν να κάνουν τον Ελληνικό Λαό να ξεχάσει την ταυτότητά του και την Ιστορία του, τόσο περισσότερο θα τον συσπειρώνουν γύρω από τις αξίες και τα ιδανικά του.

Τώρα μας έφεραν και ένα σχέδιο για την άμεση και χωρίς προϋποθέσεις πολιτογράφηση όλων των μεταναστών που βρέθηκαν στην Ελλάδα. Η χώρα μας είναι μοναδική «πύλη εισόδου» ανεξέλεγκτων κυμάτων από μετανάστες. Ολόκληρη η Ευρώπη ανησυχεί γι’ αυτό. Όμως, η σημερινή κυβέρνηση σπεύδει να νομιμοποιήσει τους πάντες. Και να προσελκύσει ακόμα περισσότερους! Τους προειδοποιούμε να το ξανασκεφτούν.

Αγκαλιάζουμε όσους θέλουν να ριζώσουν στη χώρα μας. Θέλουμε να τους δώσουμε την ευκαιρία να γίνουν Έλληνες, αν το θέλουν. Ξέρουμε τη μεγάλη, την τεράστια αφομοιωτική δύναμη που έχει η «ημετέρα Παιδεία», ξέρουμε τη μεγάλη αφομοιωτική δύναμη που έχει η Ελληνική γλώσσα. Θυμόμαστε πάντα αυτό που είχε πει ο Οδυσσέας Ελύτης: Όπου γλώσσα και πατρίς.

Θέση μας είναι να ενσωματώσουμε όσους μπορεί να αντέξει η Ελληνική κοινωνία μέσα από την παιδεία και τον Πολιτισμό μας όπως έκαναν ανέκαθεν οι Έλληνες. Όπως κάνουν σήμερα όλα τα δημοκρατικά κράτη στην Ευρώπη. Όχι να προσελκύουμε τους πάντες και να δίνουμε ιθαγένεια στους πάντες. Θέλουμε την Ελλάδα ανοικτή δημοκρατική κοινωνία. Όχι «περίκλειστο φρούριο». Αλλά ούτε και «ξέφραγο αμπέλι».

Για μια ακόμα φορά,ο Αντώνης Σαμαράς βάζει στη θέση τους όσους ονειρεύονται μια Ελλάδα λαθρομεταναστών και όχι Ελλήνων:παρά την επίθεση που δέχεται από τις πάσης φύσεως "προοδευτικές" δυνάμεις,δεν πρέπει να πτοηθεί,αλλά ΝΑ ΣΚΛΗΡΗΝΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ!Έτσι θα αφουγκραστεί το λαικό αίσθημα του κοσμάκη,που έχει αγανακτήσει τόσο με την πολυπολιτισμική προπαγάνδα όσο και με τα αποτελέσματά της,που βλέπει καθημερινά στους δρόμους.

Τρομοκρατούν στα κατεχόμενα όσους γνωρίζουν για σημεία ταφής αγνοουμένων να μην τα υποδείξουν

Σε φυλλάδια που διανεμήθηκαν στο κατεχόμενο χωριό Σίντα, με τα οποία καλούνται όλοι όσοι γνωρίζουν οτιδήποτε για τα σημεία ταφής αγνοουμένων να μην τα υποδείξουν στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους, διαφορετικά θα τιμωρηθούν, αφιερώνει το κύριο θέμα της σήμερα η εφημερίδα ''Γενί Ντουζέν''.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κοινοτάρχης Σίντας, Χασάν Μπασρί Μπεϊτζανλί είπε ότι τα φυλλάδια προκάλεσαν ανησυχία στους κατοίκους του χωριού, προσθέτοντας ότι παρόμοιες ενέργειες το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι ένταση.

Οι απειλές ήταν γραμμένες στην τουρκική και ελληνική γλώσσα. Ενημερώθηκε σχετικά η ψευδοαστυνομία, η οποία μάζεψε τις προκηρύξεις.

iKypros

Η ιθαγένεια στον δρόμο προς τη Βουλή

Χωρίς σημαντικές αλλαγές αναμένεται να κατατεθεί το νομοσχέδιο. Προβληματίζει ο τρόπος διοργάνωσης του δημόσιου διαλόγου.
Του Τακη Kαμπυλη.
Ως έχει στις βασικές του διατάξεις θα κατατεθεί, πιθανότατα στις αρχές της μεθερχόμενης βδομάδας, το νομοσχέδιο περί ιθαγένειας. Αν και δεν αποκλείεται να γίνουν την τελευταία στιγμή μερικές διορθώσεις ή τροποποιήσεις, αυτές θα αφορούν μόνον ήσσονος σημασίας ζητήματα. Ωστόσο, τέτοιες τροποποιήσεις θα δώσουν τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να επιχειρηματολογήσει ότι συμπεριλαμβάνει στο νομοσχέδιο και προτάσεις ή απόψεις (πέραν των ακραίων) που κατατέθηκαν στο σχετικό διαδικτυακό διάλογο από το opengov.gr
Για παράδειγμα, συζητείται να διατυπωθεί και ρητώς η πρόβλεψη περί μονογονεϊκών οικογενειών ή επίσης να τεθεί ρητώς η «για λόγους εθνικής ασφαλείας» εξαίρεση από τη χορήγηση ιθαγένειας.

Η κυβέρνηση έχει την εικόνα πως ο μεγάλος θόρυβος πέρασε και πως, σε γενικές γραμμές, δεν καταγράφηκε κάποιο ισχυρό και συνεκτικό μπλοκ αντίδρασης αντίστοιχο της «κρίσης των ταυτοτήτων», ούτε καν αντίστοιχο της διαμάχης για το βιβλίο Ιστορίας της Εκτης Δημοτικού.
Ωστόσο, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι με την κατάθεση του νομοσχεδίου θα επιχειρηθεί νέο κύμα αντιδράσεων, ιδίως από την πλευρά του ΛΑ.ΟΣ., στελέχη του οποίου εκτιμούν πως η σκληρή γραμμή τους «δικαιώθηκε». Δεν αποκλείουν, δε, ακόμη και τη διοργάνωση κεντρικής εκδήλωσης στην Αθήνα με αίτημα τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος με διπλό στόχο: Την ευρύτερη δυνατή συσπείρωση των διαφωνούντων, αλλά και τη Νέα Δημοκρατία.
Η σκληρή στάση που υιοθέτησε ο κ. Αντώνης Σαμαράς εκτιμάται από πολλές πλευρές ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί χωρίς να προκληθούν αντιδράσεις από στελέχη και μέλη που βλέπουν με σκεπτικισμό την προς τα άκρα στροφή του κόμματος – εννοείται στο συγκεκριμένο θέμα.
Μάλιστα, για να εκμεταλλευθεί η κυβέρνηση τη «δύσκολη θέση της Νέας Δημοκρατίας» συζητήθηκε η πιθανότητα να επισπευσθεί η κατάθεση του νομοσχεδίου στις αρχές της εβδομάδας που έρχεται. Τελικά, αποφασίστηκε πως, λόγω της επίσκεψης στην Αθήνα του επικεφαλής της ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, κ. Γκουτιέρες, δεν θα υπήρχε ο αναγκαίος χρόνος. Ο κ. Γκουτιέρες θα συναντηθεί με τον αρμόδιο υπουργό κ. Γιάννη Ραγκούση και στελέχη του υπουργείου την προσεχή Τρίτη.
Παρέμβαση.
Πάντως, από πολλούς χώρους που ασχολούνται με τα δικαιώματα των μεταναστών εκφράζεται ο προβληματισμός για τον τρόπο που διοργανώθηκε στη χώρα μας ο δημόσιος διάλογος γύρω από το νέο νομοσχέδιο. Για παράδειγμα, πολλές φορές στη δημόσια συζήτηση φάνηκε να επικρατεί η άποψη ότι το νομοσχέδιο αφορά ακόμη και τους λαθρομετανάστες και όχι μόνον όσους ήδη νόμιμα διαμένουν στην Ελλάδα, τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια. Ή ότι η διαδικασία χορήγησης ιθαγένειας περίπου θα είναι αυτόματη, παρότι στο σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η πενταετία ουσιαστικά αναγνωρίζει δικαίωμα υποβολής αίτησης και όχι κατ’ ανάγκην χορήγησης ιθαγένειας.
Από τους ίδιους χώρους εκφράζεται επίσης η άποψη πως η κυβέρνηση κακώς αρκέσθηκε μόνο στο opengov.gr αφού είναι γνωστό πως σε τέτοιες περιπτώσεις ευνοείται η πρόσβαση οργανωμένων ομάδων, δίνοντας σε πολλές περιπτώσεις λανθασμένη εικόνα περί «κοινού αισθήματος».
Υποστηρίζεται -επί παραδείγματι- πως θα μπορούσαν να είχαν φροντίσει από το υπουργείο Εσωτερικών να έχουν εκδοθεί μια σειρά από εκλαϊκευτικά έντυπα και μάλιστα όχι μόνο στα ελληνικά, όπως είθισται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, στα μείον της λεγόμενης δημόσιας διαβούλευσης καταλογίζεται και η απουσία των ίδιων των ενδιαφερομένων από τη συζήτηση – ενδεικτικό πάντως και της θέσης τους στην ελληνική κοινωνία. Τέλος, δεν διοργανώθηκαν συζητήσεις από τα κρατικά κανάλια όπως έγινε π.χ. στη Γαλλία, στη Γερμανία και στην Ιταλία.
Στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου, μεγάλη σημασία αποκτά η παρέμβαση μέσω της «Κ» του μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου (βλ. διπλανή στήλη). Για πρώτη φορά διατυπώνεται από Ιεράρχη, τόσο καθαρά η θέση για τη χορήγηση ιθαγένειας σε παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα και φοίτησαν στα ελληνικά σχολεία. Υπενθυμίζεται πως, μέχρι σήμερα, από κορυφαίους εκκλησιαστικούς παράγοντες είχε εκφραστεί με σαφήνεια μόνο αρνητική θέση απέναντι στο νομοσχέδιο.

Σχέδιο στρέβλωσης της Ελληνικής ταυτότητας.

Αν και η ανάγκη είναι πρόδηλη, στην Ελλάδα η συζήτηση για την ταυτότητα δεν άνοιξε ακόμη, όπως λ.χ. συνέβη στη Γαλλία. Ποια είναι η νέα ελληνική ταυτότητα; Πώς επηρεάζεται από τις ευρύτατες μεταβολές;
Πώς τη σφραγίζει η σημερινή παραγωγική γενιά και πώς θα την παραδώσει; Σε αυτά τα ερωτήματα τέσσερις προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών δίνουν τη δική τους απάντηση.
Εκείνο που επικράτησε ως ελληνική ταυτότητα από το 1960 και άντεξε ως τις μέρες μας δεν λειτουργεί πλέον με επάρκεια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εurostat, σήμερα ζουν στη χώρα μας πάνω από ένα εκατομμύριο μετανάστες. Το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση εκτιμάται ότι θα δώσει την ελληνική εθνικότητα σε περισσότερους από 250.000 μετανάστες, ενώ, το πιο σημαντικό, είναι ότι θα μετατρέψει το ευρωπαϊκού τύπου «δίκαιο του αίματος» σε αμερικανικού τύπου «δίκαιο του εδάφους», αφού τα παιδιά των μεταναστών που θα γεννιούνται στην Ελλάδα θα λαμβάνουν αυτόματα την ελληνική εθνικότητα.
Το ζήτημα είναι τώρα πολύ πιο πολύπλοκο απ΄ ό,τι 20 ή 10 χρόνια πριν και λαμβάνει διαστάσεις πολυεθνικότητας που θυμίζουν περισσότερο τον 19ο παρά τον 20ό αιώνα, ενώ στις διαδικασίες ενσωμάτωσης ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος των θρησκειών.

Πέρα όμως από το μείζον θέμα της απόδοσης ελληνικής εθνικότητας σε μετανάστες, υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές διαστάσεις της διαμόρφωσης της ελληνικής ταυτότητας. Λ.χ., κατά τον Στέλιο Ράμφο «η Ελλάδα είναι η πρώτη ανατολική χώρα στην ιστορία που επιχείρησε να γίνει δυτική» και το γεγονός αυτό, μαζί με βάρη των μετεμφυλιακών χρόνων, έχει δημιουργήσει τεράστιες «ψυχικές εκκρεμότητες» οι οποίες προκαλούν ακόμη στρεβλώσεις. Ταυτόχρονα, η αρχή της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα βρίσκει τη χώρα σε συνθήκες αβεβαιότητας που όμοιά της δεν έχει βιώσει εδώ και πολύ καιρό. Σταθερές με τις οποίες ο τόπος πορεύτηκε επί δεκαετίες έχουν ανατραπεί. Εν τω μεταξύ, στη σκέψη ή στην τέχνη πολύ δύσκολα θα μπορούσε κανείς να πει ότι γεννιούνται νέα ρεύματα και τάσεις που δείχνουν διεξόδους και κατευθύνσεις σε οτιδήποτε, ενώ νέα ιδεολογία δεν παράγεται.

Ωστόσο η συζήτηση για την ελληνική ταυτότητα υπήρξε από την πρώτη στιγμή κατ΄ εξοχήν πνευματική. Οι ρίζες της φτάνουν ως τον Ομηρο, ενώ στον Θουκυδίδη και στον Ισοκράτη παίρνει πλέον ξεκάθαρη μορφή: Ελληνες είναι εκείνοι που μετέχουν στην ελληνική γλώσσα και Παιδεία και που οργανώνουν τις πόλεις τους με ελληνικούς θεσμούς. Με τον Μέγα Αλέξανδρο, η ελληνικότητα γίνεται οικουμενική. Στους βυζαντινούς χρόνους νέο κυρίαρχο στοιχείο της συζήτησης καθίσταται ο χριστιανισμός. Κατά την Επανάσταση του 1821 τη σφραγίζει ο νεοκλασικισμός του Αδαμάντιου Κοραή, ώσπου το 1835 ο Φαλμεράγερ αποφάσισε ότι οι νέοι Ελληνες... ουδεμία σχέση έχουν με τους αρχαίους. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος τον ανασκευάζει. Στον 20ό αιώνα την επανακαθορίζει η Γενιά του ΄30.
Ο Μεταξάς γελοιοποιεί την ελληνικότητα, όπως αργότερα και ο Παπαδόπουλος- εν τω μεταξύ, είχε μεσολαβήσει ένας Εμφύλιος... Τελικά, η δεκαετία του 1960 πετυχαίνει μια ιστορική συναίρεση: μέσα από το τραγούδι και το κοινωνικό πλάτος που αυτό προσφέρει και με πρωτοπόρο τον Μίκη Θεοδωράκη ο Επιτάφιος του Ρίτσου τραγουδιέται δίπλα δίπλα στο Αξιον Εστι του Ελύτη και στο Μυθιστόρημα του Σεφέρη από εκατομμύρια λαού και έτσι μια νέα πιο νέα συνθετική εκδοχή της ελληνικότητας, χωρίς να συζητείται πια τόσο πολύ, γίνεται ξαφνικά έννοια φυσική και αυτονόητη. Είναι ένα κίνημα που απλώνεται παντού: στην ποίηση, στη μουσική, στη λογοτεχνία, στη σκέψη, στη ζωγραφική, στην αρχιτεκτονική, στον κινηματογράφο...

http://www.tovima.gr/

Η στιγμή που οι λαθρομετανάστες θα μας πετάξουν έξω από τα σπίτια μας δεν είναι μακριά! Ζούμε σε νέα κατοχή!

Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση στην νότιο Ιταλία από την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου, οπότε και σημειώθηκε εξέγερση Αφρικανών λαθρομεταναστών στην πόλη Ροζάρνο της Καλαβρίας. Όλα ξεκίνησαν όταν το πρωί της Παρασκευής περίπου 2.000 μετανάστες υποκινούμενοι από ΜΚΟ και ακροαριστερές οργανώσεις καθώς και από στελέχη αριστερών κομμάτων πραγματοποιούν καθιστική διαμαρτυρία στο κέντρο του Ροζάρνο, φωνάζοντας συνθήματα κατά του ρατσισμού. Την ίδια ώρα, περίπου εκατό κάτοικοι της περιοχής, οπλισμένοι με ρόπαλα και σιδηρολοστούς έχουν αναγείρει ένα οδόφραγμα κοντά σε τοποθεσία όπου ζουν πολλοί λαθρομετανάστες. Άλλοι αγανακτισμένοι Ιταλοί απόκλεισαν δρόμους ενώ κατέλαβαν και το δημαρχείο της πόλης ζητώντας την άμεση απομάκρυνση των μεταναστών. Οι αφρικανοί απάντησαν κατά τον προσφιλή τους τρόπο με καταστροφές και λεηλασίες καταστημάτων, πυρπόληση αυτοκίνητων και επιθέσεις σε πολίτες με δεκάδες τραυματισμούς, με την αστυνομία να επεμβαίνει δυναμικά απωθώντας τους αφρικανούς.

Η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο όταν οι κάτοικοι του Ροζάρνο μην αντέχοντας να τελούν ουσιαστικά «υπό πολιορκία» αντέδρασαν δυναμικά στην βία των λαθρομεταναστών. Εξαιτίας του τεταμένου κλίματος τα σχολεία έκλεισαν και ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ρομπέρτο Μαρόνι διέταξε την αποστολή ειδικών αστυνομικών ενισχύσεων στην περιοχή. Ο Ιταλός υπουργός στέλεχος της Lega Nord που μετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό υπό τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι, μίλησε ευθέως λέγοντας ότι η βασική αιτία της βίας στο Ροζάρνο είναι ότι η παράνομη μετανάστευση «έχει γίνει ανεκτή όλα αυτά τα χρόνια».
Η δυναμική και αποτελεσματική αντίδραση της ιταλικής κυβέρνησης φάνηκε ξεκάθαρα την επόμενη μέρα όπου οι αστυνομικές αρχές γκρέμισαν καταυλισμούς λαθρομεταναστών οι οποίοι αποτελούσαν εστίες υποβάθμισης, μόλυνσης και παρανομίας για την περιοχή ενώ μέχρι στιγμής περισσότεροι 2000 αφρικανοί έχουν μεταφερθεί με λεωφορεία σε διαφορετικά κέντρα της νότιας Ιταλίας, όπου τους περιμένει η απέλαση. Οι Ιταλοί πολίτες της Καλαβρίας ξεχύθηκαν στους δρόμους της πόλης χειροκροτώντας και πανηγύριζαν βλέποντας τα λεωφορεία να απομακρύνονται. Στην Ιταλία όμως υπάρχει κυβέρνηση και κράτος, δεν υπάρχει ο Τζέφρυ.

Ελεύθερος κόσμος

Ο Αλβανικός εθνικισμός και το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό της Ακαδημίας Επιστημών των Τιράνων

«Αλβανικά εθνικά εδάφη» τα Ιωάννινα, η Ηγουμενίτσα, η Άρτα και η Πρέβεζα... «Αλβανοί» ο Μάρκος Μπότσαρης και ο Πύρρος Δήμας. Αυτά και άλλα πολλά... περιλαμβάνει η νέα έκδοση του Αλβανικού Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού, που κυκλοφόρησε πρόσφατα η Ακαδημία Επιστημών των Τιράνων, με κρατική χρηματοδότηση.
Πρόκειται για τη «βελτιωμένη» επανέκδοση του Αλβανικού Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού, που είχε κυκλοφορήσει το 1985 επί καθεστώτος του Ενβέρ Χότζα.
Στη νέα έκδοση, αφαιρέθηκαν τα «φιλοχοτζικά» λήμματα τα οποία αντικαταστάθηκαν με αναφορές που τονώνουν το αλβανικό εθνικό μεγαλείο, όπως η «απελευθέρωση» του Κοσσυφοπεδίου κλπ .Στην εισαγωγή υπογραμμίζεται πως το συγκεκριμένο λεξικό είναι «εθνικού χαρακτήρα» και το περιεχόμενό του «αφορά το αλβανικό έθνος και την πατρίδα του».

«ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ» Η Β.Δ ΕΛΛΑΔΑ
Για την Αλβανική Ακαδημία Επιστημών, τη πνευματική και επιστημονική «ελίτ» της χώρας ουσιαστικά, η περιοχή της Ηπείρου, θεωρείται «αλβανικό εθνικό έδαφος», το οποίο κατέλαβε στρατιωτικά η Ελλάδα το 1912-1913.
«Τα Ιωάννινα μαζί με ένα μεγάλο κομμάτι της Τσαμουριάς και άλλα αλβανικά εδάφη εδόθησαν στην Ελλάδα από τις Μεγάλες Δυνάμεις η οποία τα κατέλαβε στρατιωτικά» γράφει συγκεκριμένα το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, που «βλέπει» Τσάμηδες σε Θεσπρωτία και Πρέβεζα. «Η Τσαμουριά είναι μεγάλη γεωγραφική και εθνολογική περιοχή στο νοτιότερο τμήμα των εδαφών που κατοικούνται από Αλβανούς» αναφέρει συγκεκριμένα, κάνοντας λόγο για «γενοκτονία» που υπέστησαν οι Τσάμηδες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, από τις ελληνικές αρχές, που τους εκδίωξαν από την περιοχή.

«ΑΛΒΑΝΙΔΑ» ΚΑΙ Η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ
Για την αλβανική «πνευματική» ελίτ, η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ολυμπιάδα, ήταν … Αλβανίδα, αφού τα αρχαία ηπειρωτικά φύλα (Θεσπρωτοί, Χάονες, Μολοσσοί κ.α.) χαρακτηρίζονται ιλλυρικής και όχι ελληνικής προέλευσης, όπως είναι γενικά αποδεκτό.
Ακόμη και ο Σουλιώτης Μάρκος Μπότσαρης, κορυφαία μορφή της ελληνικής επανάστασης του 1821, παρουσιάζεται ως...«Marko Boçari». Αλβανός μισθοφόρος, που απλά... πολέμησε στο πλευρό των Ελλήνων εξεγερμένων κατά των Τούρκων.
Ως «αλβανική» προσωπικότητα, υπάρχει καταχωρημένος και ο Χρυσός Ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, χωρίς καμία απολύτως αναφορά στην ελληνική καταγωγή του.

«ΕΠΟΙΚΟΙ» ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΗΠEΙΡΩΤΕΣ
Οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, στο νότιο τμήμα της χώρας, θεωρούνται «έποικοι» στην περιοχή, από τα χρόνια της τουρκοκρατίας, αφού σύμφωνα με τους συντάκτες του Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού «βρέθηκαν εκεί για να... εργαστούν στα τσιφλίκια των μπέηδων».
«Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα πολιτιστικά, δημογραφικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, καθώς και της συμβολής της στην αλβανική κοινωνία» λέει στο nenanews.eu ο κ.Κώστας Μπάρκας, πρώην βουλευτής της «Ομόνοιας» και πρόεδρος του ομογενειακού συλλόγου «Προωθώντας την ταυτότητα μας».

ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗ «ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ»
Η Αλβανική Ακαδημία Επιστημών, θεωρείται το πιο σημαντικό επιστημονικό ίδρυμα της Αλβανίας. Οι δράσεις της κινούνται με μοναδικό στόχο την προώθηση επίλυσης του «αλβανικού εθνικού ζητήματος», με ένωση όλων των Αλβανών στα Βαλκάνια. Εκτός από το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, σημαντικότερο έργο της Ακαδημίας θεωρείται η έκδοση του βιβλίου : «Πλατφόρμα για την επίλυση του Αλβανικού Ζητήματος» το 2000 σε αλβανικά και αγγλικά.
«Το έργο χαρακτηρίζεται από έντονο αλυτρωτισμό, αφού υποστηρίζεται με φανατισμό η «ένωση όλων των Αλβανών σε ένα εθνικό κράτος». Συγκεκριμένα γίνεται λόγος για «το σύνολο του Κοσσυφοπεδίου, τα δυτικά Σκόπια με την πρωτεύουσα της χώρας», ενώ τα όρια του «ιστορικά εθνικού αλβανικού χώρου» απλώνονται πολύ πέρα από τις κατοικούμενες από Αλβανούς περιοχές της πρώην Γιουγκοσλαβίας, για να περιλάβουν την «μείζονα Τσαμουριά» μέχρι την Πρέβεζα, την Καστοριά και τη Φλώρινα» λέει στο nenanews.eu ο κ.Φάνης Μαλκίδης, διδάκτωρ κοινωνικών επιστημών, συγγραφέας του βιβλίου «Όψεις του Αλβανικού εθνικού ζητήματος», το οποίο περιλαμβάνει την «Πλατφόρμα για την επίλυση του Αλβανικού Ζητήματος», στην ελληνική γλώσσα.

ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ
Πρόσφατα στα γειτονικά Σκόπια, απειλήθηκε νέα εμφύλια σύρραξη ανάμεσα σε Σλάβους και Αλβανούς της χώρας, λόγω της Εγκυκλοπαίδειας που εξέδωσε η εκεί Ακαδημία Επιστημών και Τεχνών, με «αμφιλεγόμενες» αναφορές στην αλβανική μειονότητα, που είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές αντιδράσεις. Τελικά η σκοπιανή Ακαδημία, αποφάσισε να προχωρήσει στην αναθεώρηση όλων των επίμαχων αναφορών, που από τους Αλβανούς, τόσο στα Σκόπια, όσο στη Πρίστινα και στα Τίρανα, θεωρήθηκαν ως «υποτιμητικές» για τους ίδιους.
«Είναι ειρωνικό από τη μία οι Αλβανοί να ζητούν από τους Σκοπιανούς να αφαιρεθούν από την Εγκυκλοπαίδεια τους τα όσα οι ίδιοι θεωρούν προσβλητικά για το έθνος τους και την Αλβανία και την ίδια στιγμή μέσω της δικής τους Ακαδημίας, να προχωρούν στην έκδοση ενός επίσημου Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού, με αναφορές που προσβάλλουν την Ελλάδα και την ελληνική μειονότητα και σίγουρα δε συνάδουν με το καλό πνεύμα συνεργασίας και φιλίας ανάμεσα στις δύο χώρες» επεσήμανε από την πλευρά του στο nenanews.eu ο κ.Βασίλης Μπολάνος, πρόεδρος της «Ομόνοιας» του κόμματος της ελληνικής εθνικής μειονότητας στην Αλβανία και δήμαρχος Χιμάρας.
Αξίζει να σημειωθεί πως αν οι δύο πρώτοι τόμοι του επίμαχου Αλβανικού Εγκυκλοπαιδικού Λεξικού, τυπώθηκαν το 2008 στα Τίρανα, κυκλοφόρησαν μόλις πρόσφατα στα αλβανικά βιβλιοπωλεία. Οι υπόλοιποι τόμοι, αναμένεται να εκδοθούν, μέχρι το τέλος του 2010.