Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2009

ΑΘΩΟΣ Ο ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ

Δημόσια ομολογία του Τούρκου ηθοποιού Ατίλα Ολγκατς στο κανάλι Star για την εισβολή στην Κύπρο.

Τριάντα πέντε ολόκληρα χρόνια χρειάστηκαν για τον Τούρκο ηθοποιό Attila Olgaç (Ατίλα Ολγκατς) ώστε να ομολογήσει δημοσίως ένα μυστικό που σημάδεψε τη ζωή του αλλά και τις ζωές πολλών ανθρώπων στην Κύπρο. «Σκότωσα δέκα Ελληνοκύπριους», ομολόγησε σε τηλεοπτική εκπομπή του τουρκικού τηλεοπτικού σταθμού Star. Ο Olgaç το 1974 υπηρέτησε τις τελευταίες ημέρες της στρατιωτικής του θητείας στην Κύπρο συμμετέχοντας στην επιχείρηση «Αττίλας». Σε ένα ξέσπασμα ειλικρίνειας δήλωσε πως ο πρώτος άνθρωπος που σκότωσε ήταν ένας 19χρονος Ελληνοκύπριος στρατιώτης που είχε πιαστεί αιχμάλωτος.

«Σκότωσα δέκα άτομα», δήλωσε ο γνωστός Τούρκος ηθοποιός αναφερόμενος στην τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974, όπου πολέμησε καθώς υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. «Είπα στο διοικητή μας ότι εγώ είμαι καλλιτέχνης και ότι δεν μπορώ να σκοτώσω. “Εδώ τελειώνει η τέχνη, εδώ αρχίζει η αληθινή ζωή, ο πόλεμος. Σου έδωσα εντολή κι εσύ θα σκοτώσεις”, μου είπε». Θυμήθηκε πως όταν σημάδεψε το 19χρονο, ο αιχμάλωτος Ελληνοκύπριος τον έφτυσε. «Τον πυροβόλησα στο μέτωπο και πέθανε». Οι αποκαλύψεις του Τούρκου ηθοποιού έχουν συγκλονίσει την κυπριακή κοινή γνώμη, καθώς αποτελούν επιβεβαίωση των εγκλημάτων πολέμου που διέπραξε η Τουρκία στην Κύπρο, χωρίς ποτέ κανείς να κατηγορηθεί και να δικαστεί για τις βαρβαρότητες που διαπράχθηκαν κατά την εισβολή του 1974. Ο τέως ηγέτης των Τουρκοκυπρίων Ραούφ Ντενκτάς σε δηλώσεις του πριν από μερικά χρόνια είχε αναφέρει πως δεν υπάρχει κανένας Ελληνοκύπριος αγνοούμενος ζωντανός, υποστηρίζοντας ότι όσοι είχαν πιαστεί αιχμάλωτοι είχαν εκτελεστεί από άτακτες παραστρατιωτικές ομάδες. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι οι εκτελέσεις είχαν γίνει κυρίως από τον τουρκικό στρατό, τον οποίο προσπάθησε να απαλλάξει από τις ευθύνες του ο Ραούφ Ντενκτάς. Τα δύο τελευταία χρόνια γίνονται με γρήγορους ρυθμούς εκταφές οστών Ελληνοκυπρίων σε διάφορα σημεία της κατεχόμενης Κύπρου. Πρόκειται για ανθρώπους που ήταν αγνοούμενοι και, όπως συμπεραίνεται από τις ιατροδικαστικές εξετάσεις, οι περισσότεροι είχαν εκτελεστεί και θαφτεί σε ομαδικούς τάφους, σε περιοχές που ελέγχονταν από τον τουρκικό στρατό και όχι από παραστρατιωτικές ομάδες.

Ο Attila Olgaç στην ίδια εκπομπή ανέφερε πως μετά το 19χρονο αιχμάλωτο σκότωσε εννέα ακόμη Ελληνοκύπριους. «Κι αφού τους σκότωνα, πήγαινα στο αρχηγείο και έκλαιγα, αλλά την επομένη σκότωνα και πάλι. Δεν λένε να βγουν από τα όνειρά μου οι εικόνες αυτές. Για αρκετό διάστημα έκανα ψυχολογική θεραπεία. Για το λόγο αυτό δεν μπορώ ακόμη να φάω κρέας, δεν μπορώ να δω αίμα, γιατί αμέσως θυμάμαι τα παιδιά που σκότωσα».

Ο ηθοποιός ανέφερε πως ο πόλεμος τον επηρέασε για μεγάλο διάστημα και επαγγελματικά. «Δεν μπόρεσα να κάνω τίποτα. Ακόμη και σήμερα θυμάμαι το διοικητή να μου λέει, “νομίζεις ότι πάντα θα σκοτώνεις πάνω στη σκηνή; Πάρε το όπλο και σκότωσε κάποιον στα αλήθεια, να δεις πώς είναι”». 



ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟΣ.
ΔΕΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.


ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ; ΨΑΞΕ ΨΑΞΕ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΣ.

STAGE

Τον τελευταίο καιρό ανακαλύψαμε την Αμερική. Τα stage υπάρχουν εδω και 10 χρόνια το λιγότερο.
Για ποιούς λόγους τα ανακαλύψαμε τις τελευταίες ημέρες; Και για ποιούς λόγους θα τα ξεχάσουμε στις πέντε οκτωβρίου και θα συνεχίσουν να υπάρχουν κανονικά; Το πιθανότερο είναι οτι θα έχουν αλλάξει τα παιδιά που θα συνοστίζονται εκεί φορόντας τώρα πράσινους μπερέδες.
Φτάνει πια οι κοροιδία. Που είσασταν αυτα τα δέκα χρόνια προστάτες των εργατών;

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΙ ΜΙΛΑΝΕ

ΠΟΙΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ;

Επικρίσεις κατά της Ελλάδας διατύπωσε ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ Γκιόργκι Ιβάνοφ. Από το βήμα της 64ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ μεταξύ άλλων κατηγόρησε την Ελλάδα ότι εμπόδισε την ένταξη της χώρας του στο ΝΑΤΟ, παραβιάζοντας, κατά τον ίδιο, την Ενδιάμεση Συμφωνία από το 1995.
«Η ενέργεια του νότιου γείτονά μας, ο οποίος παρεμπόδισε την ένταξη της Δημοκρατίας της "Μακεδονίας" στη Συμμαχία, ήταν αντίθετη με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις που προκύπτουν από την Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995. Προέβη σε μια τέτοια κίνηση προκειμένου να επηρεάσει την έκβαση των διαπραγματεύσεων (σ.σ για το ζήτημα της ονομασίας) που διεξάγονται στο πλαίσιο του ΟΗΕ» ανέφερε ο κ. Ιβάνοφ.
Ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ επανέλαβε ότι η χώρα του παραμένει προσηλωμένη στη διαδικασία επίλυσης της εκκρεμότητας της ονομασίας, στο πλαίσιο που καθορίσθηκε με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, ενώ αναφέρθηκε και στην προσφυγή, κατά της Ελλάδας, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Περαιτέρω, ο κ. Ιβάνοφ σημείωσε ότι η χώρα του «είναι έτοιμη για λύση που θα αποτελεί λογικό και δίκαιο συμβιβασμό ο οποίος με κανένα τρόπο δεν θα άπτεται, ούτε θα αμφισβητεί την εθνική, πολιτιστική και γλωσσική μας ταυτότητα, και λύση που θα πρέπει να νομιμοποιηθεί από τους πολίτες».
«Ελπίζουμε ότι η Ελλάδα θα εγκαταλείψει την πολιτική ισχύος για να επηρεάζει την έκβαση των συνομιλιών γύρω από το επίμαχο ζήτημα. Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του νότιου γείτονά μας θα λάβει υπόψη τα ευρύτερα συμφέροντα για μόνιμη σταθεροποίηση της περιοχής. Ελπίζουμε ότι με πραγματική θέληση και ετοιμότητα μπορεί να υπάρξει λύση, όπου δεν θα υπάρχουν νικητές, ούτε ηττημένοι», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ.
Ακόμη, ο κ. Ιβάνοφ ανέφερε ότι η χώρα του αναβαθμίζει αδιάλειπτα την κοινωνία της και ότι κατά την προηγούμενη περίοδο, στο πλαίσιο αυτό, επέτυχε εντυπωσιακή πρόοδο, που έχει εντοπισθεί και αναγνωρισθεί.
«Η χώρα μου σήμερα δικαίως αναμένει έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την ΕΕ. Έχει εκπληρώσει και όλες τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις για την ένταξη στο ΝΑΤΟ», σημείωσε.

ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ,
ΑΥΤΟΙ ΕΔΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ;

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΓΙΩΡΓΑΚΗ;

Προεπιλογή Η Κρίση των Ιμίων

Η Κρίση των Ιμίων

Click the image to open in full size.Η κρίση των Ιμίων κορυφώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996, σε μια εποχή που η κυβέρνηση Σημίτη έκανε τα πρώτα της βήματα, φέρνοντας Ελλάδα και Τουρκία στα πρόθυρα ένοπλης αντιπαράθεσης.

Το επεισόδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των ελληνοτουρκικών διαφορών στο Αιγαίο, που εμφανίσθηκαν δυναμικά στο προσκήνιο μετά τη Μεταπολίτευση. Η Ελλάδα αναγνωρίζει ως μόνη διαφορά της με τη γείτονα την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, ενώ η Τουρκία θέτει τα θέματα του εναερίου χώρου (αναγνωρίζει 6 και όχι 10 μίλια), του FIR Αθηνών, της αποστρατιωτικοποίησης των νήσων του Αιγαίου και με την κρίση των Ιμίων το καθεστώς κάποιων βραχονησίδων («Γκρίζες Ζώνες»).

Τα Ίμια (Καρντάκ στα τουρκικά) είναι δύο μικρές ακατοίκητες βραχονησίδες μεταξύ του νησιωτικού συμπλέγματος των Δωδεκανήσων και των νοτιοδυτικών ακτών της Τουρκίας. Απέχουν 3,8 ναυτικά μίλια από το Μποντρούμ (Αλικαρνασσός) της Τουρκίας, 5,5 ν.μ. από την Κάλυμνο και 2,5 ν.μ. από το πλησιέστερο ελληνικό έδαφος, τη βραχονησίδα Καλόλιμνος.

Τα Ίμια παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία το 1947 με τη Συνθήκη των Παρισίων, ακολουθώντας την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το Τουρκικό κράτος είχε αποδεχτεί το καθεστώς επικυριαρχίας της Ελλάδας στα νησιά αυτά. Η αμφισβήτηση της ελληνικότητας των Ιμίων ξεκίνησε από ένα ναυτικό ατύχημα που συνέβη στις 25 Δεκεμβρίου 1995. Οι Τούρκοι προσπάθησαν να εφαρμόσουν για την περίσταση τη δική τους ερμηνεία στη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), με την οποία είχαν παραχωρηθεί τα Δωδεκάνησα στην Ιταλία στο σύνολό τους και όχι ονομαστικά, και να αμφισβητήσουν την ελληνική κυριαρχία κάποιων βραχονησίδων.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

25 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκέν Ακάτ» προσαράζει σε αβαθή ύδατα κοντά στην Ανατολική Ίμια και εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ο πλοίαρχός του αρνείται βοήθεια από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και ότι οι μόνες αρμόδιες είναι οι αρχές της χώρας του.

26 Δεκεμβρίου 1995: Το Λιμεναρχείο Καλύμνου ενημερώνει το Υπουργείο Εξωτερικών και αυτό με τη σειρά του το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ότι αν δεν παρέμβει ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδυνεύσει.

27 Δεκεμβρίου 1995: Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα ανελάμβανε τη διάσωση του πλοίου, υπήρχε θέμα γενικότερα.

28 Δεκεμβρίου 1995: Δύο ελληνικά ρυμουλκά αποκολλούν το τουρκικό φορτηγό και το οδηγούν στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας. Το πρωί της ίδιας μέρας ένα τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος συντρίβεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Λέσβου, ύστερα από εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά. Με ελληνική βοήθεια, ο τούρκος πιλότος διασώζεται.

29 Δεκεμβρίου 1995: Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών εκμεταλλεύεται την κατάσταση και επιδίδει ρηματική διακοίνωση στο αντίστοιχο ελληνικό, στην οποία αναφέρεται ότι οι βραχονησίδες Ίμια είναι καταχωρισμένες στο κτηματολόγιο Μουγκλά του νομού Μπουντρούμ (Αλικαρνασσού) και ανήκουν στην Τουρκία.

9 Ιανουαρίου 1996:
Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών απαντά με καθυστέρηση, απορρίπτοντας τη διακοίνωση.

15 Ιανουαρίου 1996: Παραιτείται ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, που νοσηλεύεται στο «Ωνάσειο».

16 Ιανουαρίου 1996: Το Υπουργείο Εξωτερικών αντιλαμβανόμενο το παιγνίδι των Τούρκων και ζητά αυξημένα μέτρα επαγρύπνησης στην περιοχή των Ιμίων από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

19 Ιανουαρίου 1996: Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ εκλέγει νέο πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Σημίτη.

26 Ιανουαρίου 1996: Ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, θορυβημένος από το γεγονός της αμφισβήτησης της ελληνικότητας των Ιμίων, υψώνει την ελληνική σημαία σε ένα από τα δύο νησιά, συνοδευόμενος από τον αστυνομικό διευθυντή Καλύμνου, τον ιερέα και δύο κατοίκους του νησιού. Θα κατηγορηθεί αργότερα από τους συντρόφους του στο ΠΑΣΟΚ ότι ήταν αυτός που έριξε λάδι στη φωτιά.


Click the image to open in full size.27 Ιανουαρίου 1996: Δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» στη Σμύρνη μεταβαίνουν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια. Υποστέλλουν την ελληνική σημαία και υψώνουν την τουρκική. Η όλη επιχείρηση βιντεοσκοπείται και προβάλλεται από το τηλεοπτικό κανάλι της «Χουριέτ».

28 Ιανουαρίου 1996: Το περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού «Αντωνίου» κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει την ελληνική. Το βράδυ έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά. Η πολιτική εντολή προς τους έλληνες στρατιωτικούς είναι να αποφευχθεί κάθε κλιμάκωση της έντασης.

29 Ιανουαρίου 1996: Ο νέος πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, στέλνει μήνυμα προς τη Τουρκία, ότι σε οποιαδήποτε πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά. Η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ ζητά διαπραγματεύσεις για το καθεστώς των βραχονησίδων του Αιγαίου. Τουρκικά πολεμικά παραβιάζουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα και πλησιάζουν τα Ίμια. Γίνονται διαβήματα από την Ελλάδα σε Ε.Ε. και ΗΠΑ.

30 Ιανουαρίου 1996: Ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον αμερικανό πρόεδρο Μπιλ Κλίντον. Του εκφράζει την ελληνική θέση ότι η χώρα μας δεν επιθυμεί την ένταση, αλλά εφόσον προκληθεί θα αντιδράσει δυναμικά. Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να αποσύρει το άγημα όχι και την ελληνική σημαία. Στα Ίμια σπεύδουν τα πολεμικά πλοία «Ναυαρίνο» και «Θεμιστοκλής». Ο τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι υπάρχουν και άλλα νησιά του Αιγαίου με ασαφές νομικό καθεστώς και δεν αποδέχεται την ελληνική πρόταση (αποχώρηση του αγήματος όχι και της σημαίας).

31 Ιανουαρίου 1996
– 00:00 Συγκαλείται σύσκεψη στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Ο Υπουργός Εξωτερικών, Θεόδωρος Πάγκαλος, φθάνει καθυστερημένα επειδή παίρνει μέρος σε τηλεοπτική εκπομπή.
– 01:40 Στο ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ότι τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια.
– 04:30 Ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώνεται από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να επιβεβαιώσει την πληροφορία. Επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες.
– 04:50 Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ. Αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι το γεγονός αποκρύφθηκε, προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
– 06:00 Οι αμερικανοί διά του Υφυπουργού Εξωτερικών Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ επιβάλλουν και στις δύο πλευρές τη θέληση τους. «No ships, no troops, no flags» διαμηνύουν ή σε πιο κομψή διπλωματική γλώσσα να ισχύσει το status quo ante. Μέχρι το μεσημέρι της 31ης Ιανουαρίου 1996 τα πλοία, οι στρατιώτες και η σημαίες είχαν αποσυρθεί από τα Ίμια.

Η Κρίση των Ιμίων δεν είχε συνέπειες ως προς το καθεστώς των νησιών. Ωστόσο, έδωσε αφορμή στην Τουρκία να θέσει ζήτημα «Γκρίζων Ζωνών» στο Αιγαίο, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Ελλάδας σε αρκετά νησιά και να θέσει ένα ακόμη θέμα στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών διαφορών. Παρόλα αυτά, η ελληνική πλευρά δεν αποδέχτηκε ποτέ την ύπαρξη τέτοιου θέματος, επικαλούμενη τις διεθνείς συνθήκες.

Τα γεγονότα στα Ίμια κλόνισαν την αξιοπιστία της ελληνικής κυβέρνησης, ειδικά όταν ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης ευχαρίστησε από το βήμα της Βουλής τους Αμερικανούς για τον καταλυτικό τους ρόλο στην αποκλιμάκωση της έντασης.
 
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ. ΝΑ ΠΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΟΚΛΙΣΕΙΣ. ΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟΤΕ; 

Η Προφητεία του Γέροντος Παϊσίου

Η Προφητεία του Γέροντος Παϊσίου (1924-1994) για την Κωνσταντινούπολη

Ο Γέροντας Παΐσιος αποκαλύπτει στον Ανέστη Μαυροκέφαλο, τα γεγονότα που θα προηγηθούν της παράδοσης της Κωνσταντινούπολης στους Έλληνες, όπως επίσης και ορισμένα από εκείνα που θα ακολουθήσουν
Καθώς η καταγωγή μας είναι απ’ την Καππαδοκία και η μία γιαγιά μας κατάγεται απ’ το χωριό του Γέροντα, απ’ τα Φάρασα, ενώ η άλλη απ’ την Καισάρεια, έχουμε κοινές ρίζες με το Γέροντα, και επειδή εκείνα τα μέρη μας πονάνε ιδιαίτερα τώρα που είναι σε ξένα χέρια, ρωτούσα συνέχεια το Γέροντα για την Τουρκία, τι θα γίνει με τον Ελληνισμό και άλλα σχετικά.
Κάποτε, είχα πάει στο Γέροντα με ένα φίλο μου και εκεί συναντήσαμε μία παρέα από πέντε παιδιά. Τότε, ρώτησα το Γέροντα ποιές προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία. "Γέροντα", του λέω, "απ’ την Αλεξανδρούπολη είμαστε. Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει;" Μου απαντά: "Κοίταξε να δεις. Οι Τούρκοι δε θα μπουν στην Αλεξανδρούπολη. Θα κάνουν μόνο μία πρόκληση στην Ελλάδα, που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη. Και εμάς θα μας πιάσει πείνα. Θα πεινάσει η Ελλάδα. Και επειδή θα κρατήσει αυτή η μπόρα κάποιο διάστημα, μήνες θα είναι, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι".
Μετά ρωτάω: "Γέροντα, πώς θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο;" "Όταν", λέει, “θα ακούσεις την τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια, για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης) από 6 σε 12 μίλια, τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος. Ακολουθεί”. Λέω: "Και ποια κράτη θα συμμετέχουν;" "Κοίταξε, μετά την πρόκληση των Τούρκων, θα κατεβούν οι Ρώσοι στα Στενά. Όχι για να βοηθήσουν εμάς. Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα. Αλλά, χωρίς να το θέλουν, θα βοηθάνε εμάς. Τότε, οι Τούρκοι για να υπερασπισθούν τα Στενά, που είναι στρατηγικής σημασίας, θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα. Παράλληλα δε, θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη. Όμως, θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης, συγκεκριμένα η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλα έξι-εφτά κράτη της ΕΟΚ, ότι η Ρωσία θα αρπάξει μέρη, οπότε θα πουν: "Δεν πάμε κι εμείς εκεί πέρα, μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι;" Όλοι, όμως, θα κυνηγούν τη μερίδα του λέοντος. Έτσι, θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο".
Σ’ αυτό το σημείο ρωτάω: "Εμείς, τι θα κάνουμε; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο;" "Όχι" λέει. "Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μη στείλει στρατό. Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα. Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δε θα πάρει μέρος. Γιατί, όποιος πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο, χάθηκε... Τότε, επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί, πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία, προς τον Θεό, και θα μετανοήσουν. Γι’ αυτό, επειδή θα υπάρξει μετάνοια, δε θα πάθουμε κακό οι Έλληνες. Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα, επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία, προς το Μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχονται. Και θα Βαπτισθούν πολλοί Τούρκοι. Τότε, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θα συμβάλει ως μεσάζοντας, να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα. Είναι ευλαβής, είναι καλός". "Γέροντα", τον ρωτάω μετά, "την Πόλη θα την δώσουν σ’ εμάς;" "Θα την δώσουν σε μας, όχι επειδή θα το θέλουν, αλλά επειδή αυτή η λύση θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων. Τότε θα το καταλάβουν αυτό. Αυτά που σου λέω, μην τα πεις σε κανένα. Θα σε βγάλουν τρελλό. Γιατί δεν είναι ώριμες οι συγκυρίες ακόμα. Τότε θα το καταλάβεις". Αυτή η συζήτηση με το Γέροντα έγινε το 1991, όταν υπηρετούσα στο στρατό.
'Αλλη φορά, ο Γέροντας είπε: "Η διοίκηση της Πόλης, από μας, θα είναι και στρατιωτική και πολιτική". Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς που είχαν πάει στο Γέροντα. Απ’ τους τρεις αξιωματικούς ο ένας έλεγε: "Μόνο σε μένα ο Γέροντας είπε πως θα είμαι διοικητής στρατιωτικού τμήματος στην Πόλη. Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε".
Κάποια άλλη παρέα είχε πάει στο Γέροντα. Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης. Σε μια στιγμή, γυρίζει ο Γέροντας, τον δείχνει με το δάκτυλο - αυτός, σημειωτέον, πήγαινε στο Γέροντα για πρώτη φορά - και του λέει: "Εσύ, σαν πολιτικός μηχανικός, θα συμβάλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης, γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί απ’ την αρχή". Γύρισε και τον έδειξε με το δάκτυλο μπροστά σε όλους. Το παιδί, τότε, ήταν φοιτητής. Μετά, ο Γέροντας γυρίζει σε μένα και λέει: "Κι εσύ, Ανέστη, θα πας στην Πόλη. Κι εσείς οι δύο - έδειξε εμένα και τον φίλο μου - θα πάτε στην Πόλη, αλλά για άλλο σκοπό". Δε μου τον φανέρωσε το σκοπό. Μετά απ’ αυτό, μου μπήκε η επιθυμία να μάθω τουρκικά.
Μια άλλη φορά που είχα πάει στο κελλί του Γέροντα, έτυχε να είναι μέσα ένας πρώην μουσουλμάνος από τη Θράκη. Τον πιάνω και του λέω: "Εσύ πώς συνέβη και ήλθες εδώ, στο Γέροντα;" Σταύρο τον έλεγαν. "Άσε", λέει, "κάτσε να σου πω. Ο Γέροντας μας έκανε ένα πολύ μεγάλο θαύμα και πίστεψε όλη η οικογένειά μου. Μετά ήλθε στο χωριό και φρόντισε να Βαπτισθούμε".
Και σε άλλη επίσκεψή μας στην Παναγούδα, ήταν παρών και ο μουσουλμάνος που Βαφτίσθηκε, ο Σταύρος. Τότε, πάλι μας ανέφερε ο Γέροντας για τα γεγονότα, πώς θα εξελιχθούν με την Κωνσταντινούπολη. Και όταν έφθασε στο σημείο που θα πονέσει η Ελλάδα και είπε ότι, εμάς, θα μας αγγίξει η πείνα, λέει ο κύριος Σταύρος: "Γέροντα, να κρατήσω ένα σακκί αλεύρι για να μπορέσω ν’ αντιμετωπίσω εκείνη την περίοδο και να μην πεινάσουν τα παιδιά;" "Όχι", του λέει, "μην παίρνεις, γιατί ο γείτονάς σου θα έχει αλεύρι και θα σου δώσει"! Δηλαδή, προείδε ο Γέροντας ποιός θα βοηθήσει τον κύριο Σταύρο στην περίοδο της πείνας. Εκείνος φυσικά θα ζει σε χωριό. Τώρα, εμείς που ζούμε στις πόλεις, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι. Γι’ αυτό, άλλη φορά, ο Γέροντας έλεγε: "Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργείτε. Κοντά σε σας, θα βοηθήσετε και κάποιον που δεν θα έχει".

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009

ΗΜΕΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ

1821: ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ

poliorkiatripolis«…Σκύλους και μιαρούς» αποκαλεί τους Τούρκους και τους εβραίους, που σφαγιάσθηκαν στην Τριπολιτσά ο Διονύσιος Σολωμός

«Ελλάς Τουρκία νέα ιστορία» ήταν ο τίτλος, που έβγαζε στην κορυφή της οθόνης μεγάλος τηλεοπτικός σταθμός, ο οποίος συστηματικά καλλιεργεί την περίφημη ελληνοτουρκική «φιλία». Μα είναι δυνατόν να υπάρξει νέα ιστορία; Είναι δυνατόν να αλλάξει το παρελθόν; Όχι, φυσικά! Είναι όμως δυνατόν να παρουσιάσουν εντελώς στρεβλωμένα αυτό που υπήρξε ως παρελθόν. Απαραίτητη προϋπόθεση: Η αμάθεια! Και αυτό το επέτυχαν μετά από φιλότιμες προσπάθειες δεκαετιών.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι απαντήσεις που λαμβάνουν οι δημοσιογράφοι σε κάθε ιστορική επέτειο βγάζουν κυριολεκτικά μάτια! Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι έγινε το 1453, τι έγινε το 1821, τι έγινε το 1912-’13… κατέστησαν, λοιπόν, την μνήμη των νεοελλήνων άγραφο χάρτη, που δεν έχει ιδέα τι εστί Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, δεν έχει ακούσει ποτέ του για τα απομνημονεύματα των αγωνιστών του ’21, για την ιστορία του Σπυρίδωνος Τρικούπη, τίποτε απ’ όλα αυτά… Έτσι, λοιπόν, ο καιρός ήλθε, ο καιρός είναι κατάλληλος για να αποκτήσει ο Ελληνισμός μια νέα ιστορία, όπως ακριβώς απέκτησαν ιστορία και οι ιθαγενείς, οι μαύροι δούλοι, οι αγγλοσάξωνες και οι Ολλανδοί, οι Έλληνες και οι Ιταλοί στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Ασφαλώς και δεν φτάνει ένα άρθρο για να δείξουμε το σκοτεινό σχέδιο, που υπάρχει εις βάρος τους Έθνους μας με όπλο ακριβώς αυτό, που θα έπρεπε να είναι το μεγάλο του όπλο για να αντισταθεί στις προκλήσεις των καιρών, δηλαδή την Ιστορία του. Έτσι, λοιπόν, με ό,τι μέσα διαθέτουμε θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να αντισταθούμε στο σκοτάδι που θέλουν να απλώσουν πάνω στις Ιερές Μνήμες του μεγάλου μας Έθνους. Ένα θα σημειώσουμε μόνο, πως ήδη τρεις μεγάλες εφημερίδες και η μία εξ’ αυτών προ πολλού καιρού, διανέμουν δωρεάν ιστορικά έργα, τα οποία πλήττουν ευθέως αυτό που υπήρξε επί 160 τουλάχιστον χρόνια ελεύθερου βίου των Ελλήνων, η εθνική του ιστορία. Τα όσα αναφέρονται σε αυτές τις «προσφορές» είναι πράγματι εξωφρενικά! Όμως οι πολλοί δεν πρόκειται να πάρουν είδηση και δεν θα χάσουν την ευκαιρία μέσα σε δερματόδετους πολυτελείς τόμους να βάλουν ταφόπλακα στην εθνική μνήμη χωρίς να γνωρίζουν τι πράττουν, άβουλοι και μοιραίοι. Θα αναφέρουμε μόνο επιγραμματικά ότι σε ένθετο μίας από τις εφημερίδες εμφανίζεται η λέξη Τροπολιτσά σαν λέξη… σλαβική(!) και σε άλλη παρουσιάζεται ο καιρός της πτώσεως της Πελοποννήσου στα χέρια των Οθωμανών στα 1715 σαν «ο καλός καιρός των Ελλήνων» όπου ζούσαν αρμονικά Χριστιανοί και μουσουλμάνοι!
Βεβαίως πάντα υπήρχαν αυτές οι εξωφρενικές απόψεις, αλλά βρισκόντουσαν, όπως και έπρεπε, στο περιθώριο. Όπως οι απόψεις του Δ. Λιθοξόου, τον οποίο προτείνει η ΟΛΜΕ σαν έναν από τους χρησίμους για το αντιρατσιστικό πρόγραμμά της συγγραφείς και ο οποίος έχει γράψει για την Άλωση της Τροπολιτσάς:
“Την ίδια τύχη με τους μουσουλμάνους είχε και ο εβραϊκός πληθυσμός της πόλης. Οι νικητές μη χορταίνοντας από τους βιασμούς, το αίμα των χιλιάδων θυμάτων, το πλιάτσικο των πάντων (ακόμα και των σκουριασμένων καρφιών από τους τοίχους) και την αιχμαλωσία όμορφων παιδιών προς δουλεμπορία, καταφεύγουν στα ισλαμικά και ιουδαϊκά νεκροταφεία για να ανοίξουν τους τάφους και να πετάξουν έξω τους σκελετούς… Ο Κολοκοτρώνης αναγνωρίζεται ικανότερος έχοντας συγκεντρώσει σαράντα εκατομμύρια γρόσια γι’ αυτό και λαμβάνει το παρατσούκλι “λαφύρας”. Ο Γιατράκος με μια σκηνή λάφυρα υπολείπεται του Πετρόμπεη που άρπαξε δύο εκατομμύρια γρόσια ενώ αποστέλλει στη Μάνη δύο καμήλες και είκοσι μουλάρια φορτίο. Όσο δε για την Μπουμπουλίνα, καλά τα κατάφερε για γυναίκα: έβαλε στο κεμέρι της τέσσερα εκατομμύρια γρόσια. Ο Υψηλάντης επιστρέφει στα χαλάσματα της Τριπολιτσάς και επιθεωρεί το καταστροφικό έργο της Φιλικής Εταιρείας του. Αυτής της Εταιρείας των δολοφόνων που πέτυχε να επιφέρει την κατάρα του Ισλάμ εναντίον της Ρωμιοσύνης, κατόρθωσε δηλαδή να πραγματώσει το κρισιμότερο μέρος του ρωσικού σχεδίου για το ’21.”
Αυτές τις απόψεις φαίνεται έχοντας κατά νου, η Αυγή και το «Παρατηρητήριο», επέκριναν δριμύτατα την Ελευθεροτυπία γιατί δεν είχε εκτενή αναφορά στο αφιέρωμά της για την Άλωση της Τριπολιτσάς στις σφαγές των Τούρκων και των εβραίων. Για το λόγο αυτό δημοσιοποίησαν και το παρακάτω δελτίο τύπου:
“ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΘΕΜΑ: ΟΤΑΝ Η «ΑΥΓΗ» ΘΥΜΙΖΕΙ ΣΤΗΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» ΤΙ ΞΕΧΑΣΑΝ ΤΑ «ΙΣΤΟΡΙΚΑ» ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ…
Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) επισημαίνει προσυπογράφοντας το σημερινό σχόλιο της «Αυγής» για το χθεσινό τεύχος του εβδομαδιαίου ένθετου περιοδικού «Ιστορικά» της «Ελευθεροτυπίας»…
ΑΥΓΗ 26/9/2003 Αλληλογραφία
Εφ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ\, “Ιστορικά”: Στο χθεσινό αφιέρωμά σας για την Άλωση της Τριπολιτσάς μόλις και μετά βίας αναφέρονται τρεις γραμμές για τις σφαγές των Ελλήνων εις βάρος Τούρκων, Αρβανιτών και Εβραίων. Κι όμως, αν είχατε διαβάσει τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν του Δ. Σολωμού (α, τι νύχτα ήταν εκείνη που την τρέμει ο λογισμός…), θα γνωρίζατε ότι εθνικό είναι το αληθές.”
-Αυτήν την αναφορά στον Διονύσιο Σολωμό τι την ήθελαν; Όμως γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν γιατί ελάχιστοι σε αυτόν τον τόπο έχουν κάνει τον κόπο να διαβάσουν και τις 158 στροφές του Ύμνου εις την Ελευθερίαν. Ε, λοιπόν, για την Άλωση της Τριπολιτσάς γράφει μεταξύ άλλων ο Διονύσιος Σολωμός, τον οποίον επικαλούνται, στον Ύμνο προς την Ελευθερία και συγκεκριμένα στην στροφή 68 και 69:
«Ολιγόστευαν οι σκύλοι,
και Αλλά εφώναζαν, Αλλά
και των Χριστιανών τα χείλη
Φωτιά εφώναζαν, φωτιά.
Λεονταρόψυχα εκτυπιούντο,
Πάντα εφώναζαν φωτιά,
Και οι μιαροί κατασκορπιούντο,
Πάντα σκούζοντας Αλλά».
Μετά από τους στίχους αυτούς αμφιβάλλει κανείς ότι ο Διονύσιος Σολωμός υπήρξε, σύμφωνα με το «Παρατηρητήριο», την «Αυγή» και την λοιπή «προοδευτική» συντροφία ένας αδίστακτος ρατσιστής; Και αν δεν το κατάλαβαν σκύλους και μιαρούς αποκαλεί τους Τούρκους και τους εβραίους, που σφαγιάσθηκαν στην Τροπολιτσά. Μήπως λοιπόν θα πρέπει να τεθεί εκτός νόμου και ο Ύμνος εις την Ελευθερία; Και αυτό δεν αποκλείεται…
 

 ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΝΟΣ (ΠΑΤΡΙΩΤΗ)

Χρυσόγελος Νίκος  Xημικός περιβαλλοντολόγος, εκπαιδευτής σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.  Από το 1979 ενεργός πολίτης, δραστηριοποιείται για την ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών. Ενεργός σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, ανακύκλωσης, κομποστοποίησης, εξοικονόμησης νερού, μείωσης της σπατάλης ενέργειας, ήπιων μετακινήσεων, προστασίας θάλασσας-ακτών, διαλόγου των πολιτισμών, ανεκτικότητας, πράσινης οικονομίας, κοινωνικών επιχειρήσεων, μη-βίας, συμμετοχικής δημοκρατίας. Επίσης, για την οργάνωση του οικολογικού κινήματος, ανάπτυξη πράσινων πολιτικών, δημιουργία ενός πράσινου κόμματος με πολιτική επιρροή.
Ιδρυτικό μέλος των πρώτων οικολογικών πρωτοβουλιών, για ένα διάστημα εκπρόσωπος στην Ομοσπονδία Πράσινων Κομμάτων, μέλος του ΠΣ και της Γραμματείας των ΟΠ και μέλος της Συντονιστικής Γραμματείας της Θεματικής Ομάδας «Περιβάλλον».  Στέλεχος του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ  SOS και της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης. Συνέβαλε στη διαμόρφωση της νομοθεσίας για την ανακύκλωση στην Ελλάδα.
Επιλέγει η ζωή του και οι πολιτικές του προτάσεις να μην αντιφάσκουν. Ποδηλάτης. Ομιλητής σε δεκάδες εκδηλώσεις, περιβαλλοντικές παρουσιάσεις σε σχολεία, ημερίδες για θέματα βιωσιμότητας, πράσινων πολιτικών, οικολογικής καθημερινότητας. Έχει συμμετάσχει σε 6 βιβλία και πολλές περιοδικές εκδόσεις.

ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΟΣΑΣΤΕ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ, ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ.